Subaru: Avantura na točkovima
25. 12. 2012. u 11:20
“Novosti” za volanom “Subaruovog” modela XV 1,6 idealnog za snežne (ne)prilike. Svu “umešnost” ovaj krosover pokazuje u gradu, na otvorenom, ali i u teškim uslovima
SNAGA i balans! Samo ove dve reči u najkraćem opisuju ponos “Subarua” - model “XV”. Svu jedinstvenost kombinacije simetričnog integralnog pogona i “subaru bokser” motora osetili su reporteri “Novosti”, pri vožnji u kojoj je ovaj SUV gotovo idealno reagovao na svaku našu komandu.
Po gradskim ulicama, na auto-putu, ali i ofroud - snežnim drumovima, sva “umešnost” ovog krosovera pokazala je svoj maksimum. U japanskom auto-gigantu to pripisuju horizontalno postavljenom “bokser” motoru, koji razmiče klipove 180 stepeni jedan od drugog radi nižeg i pljosnatijeg profila, u poređenju s drugim tipovima motora.
Ovo, zapravo, automobilu daje uravnoteženiji raspored težine i povećava mu stabilnost.
* Širina 1.780 mm
* Visina 1.570 mm
* Prtljažnik 380 l
Na našem tržištu se nalazi nekoliko modela, od kojih se posebno izdvaja benzinac XV 2.0i-E, s horizontalno postavljenim 4-cilindričnim DOHC, 16-ventilskim agregatom, maksimalne snage 110 konja (150 KS) i obrtnim momentom od 196 Nm. Tu je XV 2.0d (4-cilindrični turbopunjač DOHC 16-ventilski dizel, maksimalne snage 108 konja/147 KS i obrtnim momentom od 350 Nm). U našim rukama bio je “slabić”, benzinac 1,6, koji je, međutim, otkrio i da u ovom slučaju “snaga pokazuje svu svoju živahnu stranu”, ali u svakom trenu vodeći računa o zaštiti putnika.
Struktura karoserije je takva da apsorbuje eventualni udar, jer ojačana visokorastegljivim čelikom na kritičnim tačkama u trenu dovodi na minimum udarnu silu. U slučaju čeonog sudara, “subaru bokser” motor i menjačka kutija osmišljeni su da apsorbuju sudar i odvoje se od kabine radi zaštite putnika.
* Obrtni momenat 196 Nm
* Od 0 do 100 10,5 sek
* Emisija CO2 153 g/km
Prednji pojasevi, podesivi po visini, imaju prednaprezanje koje putnike čvrsto drži na mestu, posebno vodeći računa o bezbednosti. “Subaru XV” poseduje i bočna ojačanja vrata, dodatno ojačanje upravljačkog stuba, sigurnosni kočioni sistem, 4-senzorni/4-kanalni ABS sa EBD-om, sistem pomoći pri kočenju, automatski start-stop sistem, zatezne - ISO-FIXV oslonce... Sve ovo bilo je dovoljno da XV-u Euro NCAP dodeli maksimalnu ocenu za bezbednost - 5.
Poseban pečat ovom suv vozilu daje “miks” dizajna i štednje. Izvajane linije i prevoji na karoseriji usmeravaju protok vazduha kako bi omogućili manju potrošnju goriva, a modernoj noti doprinose i ispupčeni blatobrani. Ako se tome dodaju i moćni 17-inčni aluminijumski naplaci, shvatićete zašto ovaj automobil “upada svakom za oči”. Gotovo idealnom upravljanju doprinose sistem kontrole vozila (VDC), pomoć pri kretanju uzbrdo i automatsko podešavanje nivoa vozila, što uz već pobrojane bezbednosne sisteme spada u osnovni paket opreme. Tu su, naravno, i potpuno automatska klima, grejači prednjih sedišta, ali i retrovizora, automatsko paljenje farova, funkcija protiv magle, zatim tempomat, kamera za vožnju unazad...
Vozač se u ovoj “mašini” oseća kao kod svoje kuće, s obzirom na to da se, zahvaljujući ergonomskim kontrolama kokpita, nalazi u središtu zbivanja. Pristupačan višenamenski displej omogućava da se lako kontroliše vučna sila i prati potrošnja goriva, dok visoko upravljačko mesto i širok i otvoren vidokrug pružaju veći osećaj kontrole.
Prema fabričkim proračunima, model s benzinskim 2.0 motorom troši 8,8 litara na 100 pređenih kilometara u gradu. Cena ovog krosovera s benzinskim motorima (1.6i, 1.6i-s, 2.0i-e i 2.0i-es) kreće se od 22.990 evra do 25.990, u zavisnosti od modela i paketa opreme, odnosno od 28.990 do 29.990 evra za dizelaše (2.0d i 2.0d-s).
xman
14.01.2013. 21:28
Subaru je odličan auto koji kod nas ima loše prodavce odnosno zastupnike i još gore servisere. Imaju očajnu prodajnu cenovnu politiku i visoku cenu rezervnih delova.
Komentari (1)